موعودنامه

موعودنامه

أین الطالب بدم مقتول بکرببلا

یاری کردن حضرت

از وظایف مؤمنان،نصرت و یاری کردن آن حضرت می باشد که نصرت خداوند متعال است.یاری کردن امام عصر(عج)،این است که مؤمن نسبت به آن چه خواست آن حضرت است، اقدام نماید. نصرت در زمان غیبت به آن است که مؤمن خودسازی کند و در حق آن حضرت و شیعیان او دعا نموده، مناقب و فضایل آن حضرت را بیان نماید. اما نصرت در زمان ظهور، با جهاد کردن در کنار امام(ع) و صبر بر سختی ها و بذل مال و جان به دست می آید(1).

دفاع از امام(ع) و صیانت از دین او و سنت رسول اکرم(ص) نوعی یاری کردن آن حضرت است. در وجود ولی عصر(عج) اموری جمع شده که هر کدام از آن ها موجب اهتمام ورزیدن در نصرت و یاری آن جناب است، زیرا که یاری نمودن او، یاری کردن مظلوم، و نصرت غریب، و یاری عالم، و کمک به ذی القربی، و نصرت ولی نعمت،و یاری نمودن واسطه نعمت و نصرت کسی است که خداوند او را یاری می کند، و نصرت کریم،شریف،طرید،خونخواه و مهجور است(2).


1.راه وصال، حسینی مطلق،ص125.

2.مکیال مکارم،ج2،ص319(ترجمه سید مهدی حائری قزوینی).



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






Weblog Themes By Pichak

نويسندگان

لينک هاي مفيد

درباره وبلاگ


ثواب این عمل ناچیز را هدیه می کنم به روح عمویم شهید بحرینی که در سال1361در منطقه دشت عباس به آرزوی دیرینه اش،یعنی شهادت رسید و به اوج ملکوت پر کشید و همچنین شهید منصوری شوهر عمه ام که ایشان هم در اثر اثابت موشک به موتور یدک کش سپاه مفقودالاثر شد.

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 96
بازدید دیروز : 51
بازدید هفته : 295
بازدید ماه : 916
بازدید کل : 39832
تعداد مطالب : 129
تعداد نظرات : 76
تعداد آنلاین : 1

Online User